Arab-Chinese Entanglements in the Age of Global Empires

ZHG 104 or Zoom

Speaker: Wen Shuang (New York University of Shanghai) This talk narrates four little-known stories of Arab-Chinese entanglement in the age of trans-imperial collaboration and competition in the late nineteenth and […]

Wiederkehrend

Workshop: Islamic Pasts and Futures in East Asia’s Worldmaking

Historische Sternwarte, University of Göttingen Geismar Landstraße 11, Göttingen

September 23, Friday 11:00 - 11:20 Opening and Introduction • Dominic Sachsenmaier (University of Göttingen) • Janice Hyeju Jeong (University of Göttingen) • Mohammad Alsudairi (King Faisal Center for Research […]

CeMEAS: Öffentliche Podiumsdiskussion: Chinas Wirtschaft im globalen Systemwettbewerb

ZHG 002

„Chinas Wirtschaft im globalen Systemwettbewerb“ Diskutant*innen: Dietmar Baetge (TH Wildau) Anja Jetschke (Universität Göttingen), Wolfgang Krieger (BDI) Jürgen Matthes (IW Köln) Moderation: Felix Turbanisch, Universität Göttingen Weitere Informationen unter: https://www.cemeas.de/event/podiumsdiskussion-systemwettbewerb-china/

Informationsveranstaltung für alle Erstsemester in den BA-Studiengängen des OAS

Kulturwissenschaftliches Zentrum, KWZ 0.602 Heinrich-Düker-Weg 14, Göttingen

Das Ostasiatische Seminar lädt alle Erstsemester für den 21. Oktober 2022 von 10:00-12:00 Uhr zu einer Informationsveranstaltung über unsere Bachelorstudiengänge in das Kulturwissenschaftliche Zentrum KWZ 0.602 ein. Da wir an […]

„Contemporary Theater Arts“ Seminar Series No. 14

Online

The Department of East Asian Studies (the University of Göttignen) and the Department of Theatre, Film and TV Arts (Nanjing University) jointly host the “Contemporary Theater Arts” Seminar Series. It […]

Drama reading

LSG University of Göttingen

"Mr. Big," a play based on the leading figure of modern Chinese literature, is the first attempt to visualize Lu Xun's image on the stage. The play starts with Lu […]

线上讲座 Online Lectures – 如何让学生爱学汉语 How to make students love learning Chinese

Online

讲座要点: 如何激发学生学习动机始终是一线教师需要关注的问题,本讲座首先分析了学习者汉语学习动机的类型,动机与学习效果的关系,并在此基础上从需求分析、目标设定、发现学习、难度控制等多个角度探讨了激发学生的学习动机的方式与方法。 Key points of the lecture: The stimulation of students’ learning motivation is doubtless one of the key challenges of teachers in practice. After an analysis of different types […]